Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentDirectPHP has a deprecated constructor in /home/sparidi/public_html/plugins/content/DirectPHP/DirectPHP.php on line 23

Prije nekoliko godina brat, prijatelj i ja odlučimo se na jednodnevni ribolov na brakovima otoka Žirja. Mladi, neiskusni,nadobudni i s velikom željom sve dogovorimo, nabavimo ješku ,složimo sisteme i s velikim nestrpljenjem čekamo zvuk alarma u 03:00 ujutro kako bi se uputili na dogovoreni ribolov. Ono najbitnije u priči je da smo sve na sve to odvažili krenuti sa gumenjakom dužine 3.20 m sa pentom od 20 konja na krmi na što se ne bi usudili ni najluđi Češki furešti. Alarm zvoni, skačemo ko zečevi iz kreveta, nalazimo se na dogovorenom mjestu i krenemo sa ukrcavanjem stvari na "brod".

Nakon što smo sve ukrcali i pripremili dolazi do prvog problema,gumenjak je malo prazan, bacamo se na posao i sa pumpom za zračne madrace koliko toliko dovodimo gumenjak u stanje plovnosti. Sretni što napokon možemo krenuti dolazi do drugog problema, iako smo dan prije sve provjerili i odradili probnu vožnju penta neće da upali. Nakon 100 potezanja konopa da upali skužimo da crijevo za gorivo nije priključeno, spojimo mi sve i penta napokon pali iz prve. Našoj srići nema kraja, onako već umorni od pokušaja paljenja polako krećemo nesvjesni svoje nepromišljenosti. Isplovili smo iz porta i po mrklom mraku bez ikakve signalizacije na brodu uputili se lagano prema Žirju. Za nekih 20 minuta zora je svanila i pred nama se ukazuje toliko hvaljen,san svih ribolovaca otok Žirje. Pokušavamo naći neki brak po sjećanju iz pomorskih karti di bi trebao biti, već sam spomenuo da nismo imali ni signalizaciju, tako da je za sonder suludo išta govoriti. Kako ne pronalazimo ni jedan brak, već pomalo ljuti odlazimo napamet u jednu od brojnih uvala.

Vežemo se za kraj i nakon 10 minuta štapi su napokon u moru, i evo ga, prvo zujanje role, izvan sebe skačem na štap, kontriram i za minutu vadim vani kapitalnu pirku. Ajde, nakon svega prva riba pirka, nema veze, doći će i Kraljica valjda. Nije prošlo puno vremena, isti scenarij, zujanje,kontra, pirka. Onako negodujući i proklinjajući pirke štap udre doli, mašina cvili, srce u petama, trčim priko škrapa do štapa, kad ne bi virovali opet pirka,iako sam za prvu mislia da je kapitalac, ova je daleko premašuje u tome. Lovili smo tu par sati, da bi konačan ulov bio oko 30-40 pirki, bez ikakve šanse za bilo kojom drugom ribom, makar glamočom, ali ništa. Sunce nas već opalilo, pirke dopi*dile, vrime kao sa slika, i nema šta drugo nego pada moj prijedlog: Idemo do Blitvenice! " . Ako kažem da od nas trojice,jedino sam ja imao nekih znanja o moru,ribolovu i svemu vezano za to, onda vam je jasno da su se ostala dvojica naivno složila sa mnom, napaljeni od mojih priča kako je blitvenica carstvo riba. Pokrcali smo stvari nazad u "brod" i sa željom za velikom ribom krenuli put Blitvence. Tu dolazimo do trećeg problema, ako izuzmemo da nismo ulovili ništa osim pirke. Naime, prijatelj, ni sam ne zna zašto ide provjeriti kako raspolažemo sa crnim zlatom-gorivom i krene panično vikati da je tank skoro prazan. Šta sad, na pola smo puta, vidimo Blitvenicu, iza nje samo prazan horizont, more diše, nas tri u nečemu što se naziva brodom samo u katalogu,pirki imamo za cijeli tjedan, doručak,ručak i večera.

Nema druge nego okreni provu prima Tribunju, jer tamo je prva pumpa. Nakon 10 minuta penta krene "kašljati" i za nekoliko trenutaka ostajemo plutati bez kapi goriva. Vitar se lagano diže, mi pokušavamo veslati sa veslima šta sliče na ono s čim ubijate muhe, a ne vesla.Koliko god se trudili, gumenjak jedva ide, puše vitar u kontra smjeru, mi već krepali na suncu i nakon nekih uru vrimena prilazi nam jedrilica. Vide tri debila i ništa im nije jasno, ovim putem im još jednom iskreno zahvaljujem jer su nas spasili, dali nam par litara goriva kako bi mogli normalno doći doma. Konačan zbroj toga dana je navedenih 30-40 pirki, koža izgorena na suncu, upala mišića od pokušaja veslanja,igranje sa sudbinom i neviđena glupost tri redikula. Danas kad se razmišljam i kad provrtim film kako je to sve moglo završiti, kako smo mogli postati članak u novinama jeza me prođe. Rogi ribaru.

Toni Zrnić

Upredenica
Odmet & upredenica
Najlon ili upredenica? Netko je za jedno, netko za drugo a netko koristi i jedno i drugo. Uglavnom, u ovom članku se ne ćemo baviti usporedbama nego ćemo u kratkim crtama pokušati objasniti jedan jednostavan sistem sa upredenicom za lov na odmet s kraja.
Pročitaj više

Surf casting
Kako uloviti komarču
Došli smo do zapleta :) Među lovcima na kraljicu, vlada vječito pitanje kada je pravi trenutak za potegnuti? Komarča ne bi bila kraljica da ju je lako uhvatiti. Radi se o vrlo lukavoj ribi koja nekoliko puta prije pravog ugriza pljune i promatra ješku. Ponekad zagrize iz prve...
Pročitaj više

Crv
Veliki morski crv
Ne trebam spominjati da se radi o ješki koja drži primat u ribolov na Jadranu, uz bok bibiju i dagnji. Za noćni ribolov definitivno najbolji mamac. No i dalje puno ljudi nije svjesno da se te duge životinje nalaze odmah ispod nas, tamo gdje se kupamo, ronimo, lovimo.
PROČITAJ VIŠE

Web stranice Dalmatinski-sparidi.com koriste kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s korištenjem kolačića.